Размисли за православния фашизъм

aвтор: Мартин Димитров

Не, аз не съм гей, не толерирам гейовете, не толерирам обратната сексуална ориентация и прочие.  Не одобрявам и манифестирането на  педерастията. Знаем много добре и библейското отношение към хомосексуализма и то няма как да бъде положително, понеже Бог е създал мъжа и жената да бъдат едно, Бог не създаде два Адама (както  обича да се изразява един монах на свободна практика по друг повод). Вследствие на грехопадението обаче, много черти от човешката природа, планирани по един начин, са се изродили в противоестествени страсти на личността. Не случайно и етимологията на думата „страст” в църковно-славянския език означава „страдание”, т.е. това е болест, повреда в човека.

Но как си позволи да реагира един уж православен свещеник (известен у нас най-вече със заплодителните си способности и фундаменталистките си наклонности) по повод наближаващия пореден гей-парад? Цитирам в-к Стандарт: „Цялото ни общество трябва да се противопостави по всякакъв начин срещу гей парада, който се готви. Затова призовавам днес всеки, който се счита християнин и българин. Замерването с камъни е удачен вариант. Това обяви в Сливен отец Евгений от православния храм „Свети Димитър“. Оказа се, че гей-организация и Българския Хелзински комитет са погнали невъзмутимия поп и са сезирали прокуратурата. Основала се е фейсбук – група  в негова защита с мотив, че въпросният Евгений е бил даден на прокурор „защото си е позволил да изкаже лично мнение и да цитира Светото Писание.” Дали са праведни мотивите на въпросните организации, нека да оставим това да реши съдебната ни система. Направи ми впечатление  един по-дълбок нюанс на проблема.

Оказва се, че фашизмът в Европа не е отминало явление. Няма да коментирам политическите му прояви, а фашизма като лайф – стайл, като начин на мислене и живот. Преди известно време публикувахме един чуден текст на тема първичен фашизъм и анализирайки съвременните преобладаващи тенденции в православното мислене у нас с известна неохота можем да стигнем до извода, че в някои епархии на БПЦ набира скорост един своеобразен религиозен фашизъм. Фашизъм, изразен като авторитарност, неприемане на чужди възгледи и агресивно поведение спрямо различния, издигане в култ на традицията и загубата на ясно съзнание за Бога като Личност и Любящо Битие. За съжаление един свещеник, който априори трябва да свидетелства истинно за Бога и да възвестява Христовата всеизцеляваща победа над смъртта и греха, си позволява да призовава към откровена физическа саморазправа с едни болни хора, една част от които са родени с тази деформация, а други са я избрали доброволно…

Чудно ми е къде намери този глашатай за „божествена правда” пример в живота на Христос, където Той да одобри насилието като начин за справяне с греха? Защо си е затворил очите и си е запушил ушите този Божий служител за множеството примери в земния живот на Иисус, в които Той милва грешника, изцелява го, призовава го към покаяние, но никога не си позволи да употреби насилие, за да вкара някого в правия път, камо ли да го линчува публично? Причината за всичката тази омраза и желание за саморазправа се корени както в недостатъците на конкретния човек (като закоравялост на сърцето), така и в непознаването и неразбирането на християнството като израз на ширещото се невежество сред масата православни у нас.  В превръщането му в сбор от идеи и принципи, които фанатично трябва да се спазват и в потъпкването на личността като образ и подобие Божие. Както казва еп. Игнатий Мидич: Защо днес хората обичат да изтъкват Съда Божий над хората? Затова защото те не обичат човека, а обичат идеите, правдата, красотата и какво ли още не… И за да бъдат живи тези идеи, те убиват живи, конкретни хора. Затова светът не може да преодолее греха, защото грехът изисква наказание, а наказанието показва, че се почита принципа и се жертва човека.

Да, да си готов да убиеш човек, защото е болен и манифестира болестта си – това е фашизъм и няма нищо общо с Христос.  Това е клевета към Бога. Към Божието отношение към грешника. Това е извращение на християнството…

Advertisements

30 Comments on Размисли за православния фашизъм

  1. Freedom // 19/06/2012 в 17:18 //

    „В някои епархии на БПЦ набира скорост един своеобразен религиозен фашизъм. Фашизъм изразен като авторитарност, неприемане на чужди възгледи и агресивно поведение спрямо различния, издигане в култ на традицията и загубата на ясно съзнание за Бога като Личност и Любящо Битие“ – това е комплимент към позицията на о.Евгени. Освен Личност и Любов , Бог се противи на всяка гнусота. Ако налагат нечестието като норма, а аморалността като начин на мислене – слава Богу, че има кой да каже; „Не! Не сме съгласни с греха и ясно можем да разграничим зло и добро“. Фашизмът е нещо лошо, но много по – лошо е да учите ,че Бог обича и инакомислещите и инакоориентираните. Содом и Гомора са доказателство ,че Той, който Е Любов, е и Съдя и не приема гейове и др. сволач. Моля Ви не четете Евангелието като дявола и ако искате да нахокате любезно отеца не правете изводи и за Бога.
    а за Мидич, мисля, че е св. Йоан Златоуст и св. Патриарх Евтимий са по – големи авторитети от него. Какво казват те за Бога, за нашите идеи и Неговото отношение- това може би Вие г-н автор не знаете..

  2. Стоян Костов. // 20/06/2012 в 00:46 //

    Нема да коментирам моето мнение за анално податливите щото требва да ме опандизят ако ме чуят тия от гей организациите.

  3. Diana Zimmermann // 20/06/2012 в 13:51 //

    Martine,bravo….

  4. Стоян Костов. // 20/06/2012 в 23:57 //

    Браво!

  5. Стоян Костов. // 21/06/2012 в 00:05 //

    Това си е жива гей-религия ,сега започвват с литйни педерастки шествия утре ще започнат да извършват богослужения като се има предвид,че гей религията е анално-центрична си представям как ще протичат техните служби,въобще педарастията е гадна работа и е хубаво човек да стои извън техния обсег на действие.

  6. Отче, въпросът е как да им покажем Христос така че да поискат да влязат у Църквата и да се спасяват. Колко са „лоши“ и колко са „гадни“ всички знаем – някои твои събратя ни проглушиха ушите с това.

  7. Р. Русев // 21/06/2012 в 19:55 //

    „Да, да си готов да убиеш човек, защото е болен и манифестира болестта си – това е фашизъм и няма нищо общо с Христос…“

    Красиво звучи. Остава да разберем колко гея, лезбийки, би- и транссексуални са убити с камъни от „православните фашисти“ за последните 100 години. Хиляда? Десет? Един? Нула?

    Май ще излезе цялата апология на любовта към обратните „празна Мар(тин)а тъпан била“.

  8. Росица // 21/06/2012 в 22:04 //

    толкова ли ви е трудно да разберете,че Бог мрази греха,но обича грешника!Езекиил 18:23 „Благоволя ли Аз в смъртта на нечестивия? казва Господ Иеова, а не ли по-добре да се обърне от пътя си и да живее?“и Езекиил 33:11″Речи им: Заклевам се в живота Си, казва Господ Иеова, не благоволя в смъртта на нечестивия, но да се върне нечестивият от пътя си и да живее. Върнете се, върнете се от лошите си пътища, защо да умрете, доме Израилев?“При кого отиваше Христос?Не стоеше като фарисеите по синагогите и площадите да показва фалшива религиозност,а при грешниците,за да спаси погиналото.Така и днес свещениците трябва да постъпват-да общуват с отхвърлените от обществото,да покажат милост и състрадание,да ги изобличат за греховете им и да ги научат на истината.Достатъчно е един стих от словото да им кажат и Бог е в контрол да промени живота на човека.Ето някои от тях в 3 Царе 22:46 Също той изтреби от земята останалите мъжеложници, които бяха останали от времето на баща му Аса.1 коринтяни 6:9 Или не знаете, че неправедните няма да наследят Божието царство? Недейте се лъга. Нито блудниците, нито идолопоклонниците, нито прелюбодейците, нито малакийците, нито мъжеложниците, 1 Тимотей 1:9 като знае това, че законът не се налага за праведния, а за беззаконните и непокорните, за нечестивите и грешните, за неблагоговейните и скверните, за убийците на бащи и убийците на майки, за човекоубийците,
    10 за блудниците, мъжеложниците, търгуващите с роби, лъжците, кълнящите се на лъжа, и за всичко друго, що е противно на здравото учение,“Мислите си,че не биха обърнали внимание ли?лъжете се! Една част от хомосексуалистите са наистина болни хора,но по-голямата част не са.Какво предлага поп Евгений-замерване с камъни.Това изобщо не е християнско.Господ казва в Йоан 8:7″ Но като постоянствуваха да Го питат, Той се изправи и рече им: Който от вас е безгрешен нека пръв хвърли камък на нея.“ и още в Лука 6:36″ Бъдете прочее, милосърдни, както и Отец ваш е милосърден.
    37 Не съдете, и няма да бъдете съдени; не осъждайте, и няма да бъдете осъждани; прощавайте, и ще бъдете простени“.Любовта към Бога и ближния като себе си изпълнява целия закон.Божието слово е идвало до наркомани,алкохолици,проститутки,крадци и убийци,прелюбодейци и чародейци и ги е променяло.Хората се покайват и започват нов живот,благодарни и обичащи Христос.
    С парадите,които правят вредят единствено на себе си,а ние си спомняме Содом и Гомор и знаем,че времето е близо.Господ да ги помилва и да им прости!
    Русев,никой православен не е убил някого с камъни,в случая само с думи.

  9. Петър // 15/07/2012 в 13:31 //

    Тази саркастична подробност за „оплодителните способности“ на отеца предварително ни разкри личното негативно отношение на автора към свещеника. Оттам нататък каквото и да е писал, и даже случайно да съвпада с мнението ми, четенето става губи-време. Защото както знаем „умните хора обсъждат идеи, а глупавите – личности“ (Е Рузвелт). А статии от предварително самозаявили се за глупави хора просто не чета.

  10. Петър // 16/07/2012 в 17:54 //

    Като Ви гледам снимката все пак се надявам,че ще изтрезнеете някога и ще напишете нещо по-смислено и лишено например от гадателства кой какво чете… А и от измислици относно нравите на свв. отци. Защото една ирония автоматически вади от списъка на светиите. Ирония употреби Адам на въпроса на Създателя си (Бит. 3:12) и мигновено изхвръкна от Рая, заедно с половинката си.

  11. Петър // 16/07/2012 в 19:58 //

    „Големият шеф“ – мен пък това ми преряза сърцето. къде-къде повече отколкото да кажеш нещо по-грубичко за причинителя на Грехопадението. А има разлика между това да наречеш някого „безумец“ за това, че някой говори не дотам вярно за Бога (вж. Иов 42:7) от една страна, и това да иронизираш без никаква връзка с темата като изклюкарстваш православен свещеник, затова, че благочестиво спазва задълженията си на баща и съпруг – от друга. Това говори за личен субективизъм и срива авторитета на собственото мнение. Пристрастното мнение има стойност само за близките от компанията на изказалия го, но никаква сериозна познавателна и научна стойност.

  12. Петър // 17/07/2012 в 18:37 //

    О, нищо против разбира се. Аз също си пия, но когато разисквам сериозни теми гледам да съм трезв и не се идентифицирам с подобни пиянски пози. Не мисля, че трябва да размахвам слабостите си като знаме, още повече на места, където следва да се говори за сакралното. (Впрочем, Вие да не сте „светец“ – юродив Христа ради? – наистина ли си вярвате, че сте такъв?)
    Впрочем направих си усилие да прочета още малко от статията, но пак – стоп! Това „фундаменталистки наклонности“…. Подобно определение слушаме все повече от „хората от света, които по светски говорят и светът ги слуша“ (1Иоан 4:5), които не са чели и едно житие на светия, защото, ако почнат да четат житията – всички светии ще „станат“ „фундаменталисти“ . А и ако поразсъждаваме – думата означава „човек който се ОСНОВАВА – на какво – на Библията“ разбира се. Така „обидата“ „фундаменталист“ за вярващия християнин се превръща в ласкателство. Още повече, че в Откровение е казано от самия Господ Бог чрез перото на евангелиста: :“Така, понеже си хладък… ще те изблювам из устата Си“ (3:16).Така, че който не е „фундаменталист“, т.е. „горещ“ (3:15) – на какво спасение в Христа да се надява? Това знае ли го авторът на статията? А и Вие, който адвокатствате… Защото ми се струва, че неговата борба, противно на апостолското послание (Еф. 6:12) не е срещу „духовете на злобата“, а точно срещу „плът и кръв“, стига те да са на някой „фундаменталист“.
    Ако пък има претенции, че отецът набляга на Стария завет (хвърлянето на камъни), то определяйки Първия дял на Библията като „православен фашизъм“, той си навлича непростим (вж. Мат. 12:31) грях, защото хули истинския автор на Стария Завет – Светия Дух, обвинявайки го в „православен фашизъм“…
    Е, как да се молим за вразумлението на такъв „автор“, знаейки че е обречен…
    А това е по-страшно от закачките за семейния живот на отеца – навик придобит навярно по родните стадиони, където при „неправилно“ съдийско решение, запалянковците почват да „коментират“ (разбирай да скандират) тайния сексуален живот на … жената на съдията.

  13. Петър // 17/07/2012 в 21:29 //

    Погледнати в тая светлина, подобни разсъждения за фундаментализма не са ми чужди. Напротив – даже бих се съгласил с тях. Действително следва да правим разграничение между света и Църквата. И че Църквата не може да налага своите нравствени норми върху останалата част от човечеството, което е избрало други ценности.
    Проблемът обаче е, че има някои ОБЩОЧОВЕШКИ ценности, съществуващи от создание мира, които днес се подлагат на ревизия. Но и това нямаше да е проблем за църковния народ, ако нашите деца не биха били заплашени от подобни сексуални революции, упорито целящи да превърнат света в един нов Содом и Гомор. А това си е пак фундаментализъм. И този фундаментализъм, очевидно много по-агресивен заплашва да се разраства до степен на тоталитаризъм. Т.е. от идеология да прерастне в практика, за която точно ние, църковните хора сме предупредени, че е неминуем да се случи в определено бъдеще. Защото имаме посланията на Библията, които предупреждават какво иде (и кой иде) в края на времената. И понеже признаците са ни дадени и виждаме как те бавно, но с нагло постоянство се множат, редно е точно ние, ако не можем да спрем процеса,то поне да правим нещо за децата си, да ги предпазваме от перспективата, когато дойде антихриста и почне да проповядва „толерантност“ към греха, те да познаят в него… „Христос“. Ние сме длъжни да предпазим децата си от ЛЪЖАТА , от ИЗМАМАТА!
    А колкото до вашето изповедно самобичуване, наистина това не е чуждо на православния манталитет, на православния човек, считащ себе си за по-грешен от останалите. Проблемът обаче е, че след като ние с небогоугодното си поведение, с греховния си живот разпъваме повторно Христос – редно е поне да придружаваме това с ПОКАЯНИЕ. А не да го правим демонстрирайки и манифестирайки. Не мисля, че трябва непременно да тържествуваме с това, че разпъваме повторно Спасителя. си.

  14. Атанас // 18/07/2012 в 08:36 //

    Гей-манифест е все едно самоубийци да излязат да проповядват скачането от моста да бъде вмъкнато в Закона – не само моралния – като нещо не само нормално но и далеч по-хубаво, отколкото да минеш по моста без да си скочил.

  15. Атанас // 18/07/2012 в 08:44 //

    Да, авторът говори за страсти, а не може да скрие пристрастията си. Това лично за мен е показателно – понеже, предубедения човек няма как да бъде докрай честен, а с това и истинен пред Бога. Затова и Иситната няма как да е с него.

    Педерастията е болест на ума и това не се наследява. Справка: Еднояйчи близнаци – единият с т а в а гей, другият – не.

    Гей-манифест е все едно самоубийци да излязат да проповядват скачането от моста да бъде вмъкнато в Закона – не само моралния – като нещо не само нормално но и далеч по-хубаво, отколкото да минеш по моста без да си взел решение да се самоубиваш.

  16. Атанас // 19/07/2012 в 15:53 //

    И така да е. Болестта не се манифестира по паради, не се афишира като нещо нормално, нежели да се проповядва, че не се нуждае от лечение.

    Както и да го погледнеш, гей-парадите са безумие. Ако Господ няма да хвърля по обезумелите (парадиращите безумници) камъни, то ще се опълчи срещу безумието им с литийно шествие, ако трябва и ще спукаме гумите на возилата им, ще раздерем пошлото им облекло, ще свалим мерзките кичозни аксесоари, ще запалим словоблудните им пропагандни лозунги – тоест, ще изобличим на дело безплодните дела на тъмнината (Ефесяни, 5:11), показвайки (пред Господа, не за пред човеците) че сме огнени (Лука, 12:49), а не топлохладни (Откровение, 3:16).

    Виждайки „в храма продавачи на волове, овци и гълъби, и менячи на пари седнали”, Той „като направи бич от върви, изпъди из храма всички, също и овците и воловете; и парите на менячите разсипа, а масите им прекатури”. (Иоан 2:14-15; Мат. 21:12-13).

  17. Атанас // 19/07/2012 в 16:09 //

    Свети Николай Мирликийски – наричан още „Милостиви“, понеже се прославил с милостивото си отношение към ближните – веднъж си позволил постъпка, която до голяма степен смущавала, а и досега смущава мнозина, макар нейната достоверност да е засвидетелствана в Църковното предание и запечатана в Православната иконопис и богослужение.

    Съгласно Преданието светител Николай взел участие в Първия Вселенски събор в Никея, на който бил осъден еретикът Арий, отхвърлящ божествеността на Втората Ипостас на Св. Троица – Сина Божий. По време на пренията св. Николай не могъл равнодушно да слуша богохулните думи на обзетия от гордост еретик Арий, който унижавал Божественото достойнство на Сина Божий, и пред целия събор му зашлевил плесница. Това предизвикало такова всеобщо възмущение, че отците на Събора постановили дръзновеният светител да бъде лишен от епископски сан. Ала в същата нощ били вразумени от дивно видение: видели как Господ Иисус Христос подава на светителя Николай Своето Свето Евангелие, а Пречистата Божия Майка да възлага на плещите му архиерейския омофор. Тогава отците разбрали, че свети Николай в своята постъпка бил ръководен не от някакви лоши, страстно-греховни подбуди, а единствено от едната чиста свята ревност по Божията слава. Тогава светителят бил помилван и наказанието отменено.

    Привеждайки този много красноречив пример, ние съвсем не искаме да кажем, че и всеки от нас може и трябва да следва буквално този пример. За това е нужно самият човек да е такъв велик светител, какъвто е бил св. Николай. Но това безусловно би трябвало да убеди всички нас да не дръзваме да оставаме безразлични и да се отнасяме равнодушно към проявленията на злото в света, особено когато се касае до славата Божия, нашата свята Вяра и Църква. В такъв случай ние трябва да бъдем непримирими и да не дръзваме да допускаме някакви лукави компромиси, примирение, било то и чисто външно, или каквото и да било съгласие със злото.
    Св. Николай Мирликийски Чудотворец епископ удря плесница на Арий на I Вселенски събор в Никея:

    Източник: Богословие в багри:

    http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:YcMeEx2dYOUJ:www.pravoslavieto.com/ikonopis/sabori/svetini.htm+&cd=1&hl=bg&ct=clnk&gl=bg

    [Иаков,1:7] Както Содом и Гомора и околните градове, които по същия начин като тях блудствуваха и налитаха на друга плът, станаха за пример с това, че бидоха наказани с вечен огън, –
    [1:8] също тъй ще бъде и с тия, които, бълнувайки като насъне, сквернят плътта, презират началниците и хулят властта.

  18. Да бе авторът не бил гей!!! Не вервам и е гей и е педераст и е сатанист.
    Ама е и необразован и недоучил: нема православен фашизъм. фашизма е създаден в Италия за италианците и няма как да е православен.
    Жалко че простаците са така напористи и досадни.
    Автора, като се образова да започне да пише, а преди това да земе да почете тук-таме, тва-онова.

  19. Авторът е горд баща на прекрасен син и любящ съпруг, църковен настоятел, бакалавър по международни икономически отношения и магистър по корпоративни финанси и говори за психологичните, а не историческите прояви на фашизма. А вие, Мишок може да си църкате на воля в жалкия си пишман-националистически форум и да отидете се прегледате за психически отклонения в компания с дружките си Волен, Болен, Расате и всички други пишман патриотари – ненормалници.

  20. Николай // 09/08/2012 в 12:17 //

    А вие (другарю димитров) да не сте комунист,че се обаждате тей неподготвен за националистите благодарение на които все още сме България а не бедна провинция на друга държава…………..срамота е хора ,които нямат и капка познания от история и политика да пишат и всяват тъпоумието си сред народа.Заради такива , като вас сме в това положение и трудно ще се измъкнем

  21. Николай // 09/08/2012 в 12:34 //

    И аз имам претенций какво знае Мартин Димитров,че чак си позволява да обижда всички националисти,като ги слага под общ знаменател.Много се дразня на такива хора ,които убиват патриотизма на останалите и забравят ,че днес те са живи благодарения на същите тези националисти от миналото,които са поставяли благото на родината пред собствения си живот.

  22. Не си позволявайте да сравнявате Левски и Ботев с пародията наречени съвременни патриотари… Нямате нищо общо – те са велики и на думи и на дела, вие сте мишоци и в двете.

  23. За мое голямо съжаление и учудване, най-големите днешни „патриоти“ навремето са били най-големите интернационалисти – комунисти. Апропо, това място в интернет – пространството наречено „Задругата на пръстена“ все пак е поле за православие и богословски дискусии – политическите коментари няма да бъдат толерирани. За нас православните християни, интересите на Майка България отстъпват пред интересите на Христовата Невеста – Православната църква, защото Майка България ще загине в един или друг момент, а Христовата Църква ще пребъдва до века и портите адови няма да и надделеят.

  24. Не се занимавайте със задругата на педеругата, те са си самодостатачни, освен това нямат нищо, или много малко общо със Православието и с патриотичните ценности. Просто са нарочно платени за делото което вършат или неспасяемо тъпи.

  25. Излез с името си и защити позициите си! Докато не го направиш си оставаш анонимен хапльо.

  26. Прощете, Мартине, но щом Вие имате позитивно мнение към Христо Ботев, то мисля, че по-скоро Вие трябва да си преразгледате отношението към националистите като цяло. И отново онова противорече – възхищаваме се на Ботев, но не и на Сталин/Хитлер, при условие, че ако първият имаше власт, щеше да е не по-малък злодеи от вторите!

  27. Моя милост е фашист, националсоциалист, православен фундаменталист и гей едновременно. А сега де?

  28. Петър Б. // 27/10/2016 в 19:00 //

    Колко ти платиха за тази статийка, Мартине?
    БХК?
    И защо си позволяваш да слагаш епитети на хората, които не мислят като теб?
    Не целя да те обидя, просто прочетох написаното от теб
    и ми стана много антипатичен (несимпатичен).
    Извинявай, че ти „говоря“ на „ти“,
    но за мен ТИ си просто един платен ЗАДНИК!

  29. Милионер станах! Клеветник.

  30. Дай некой лев за спирт бе

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: