За изборите в Неврокопска епархия

Храм "Въведение Богородично" - Благоевград

Храм „Въведение Богородично“ – Благоевград

автор: Мартин Димитров

Морални ли бяха проведените на 12 януари избори за нов митрополит в Неврокопска епархия? На пръв поглед всичко изглежда наред – с абсолютно мнозинство бяха избрани фаворитите на народа – епископите Серафим и Григорий, духовни чеда на покойния дядо Натанаил. След димките, които временно управляващият митр. Дометиан пусна с някои премествания и назначения, християните в епархията (а и не само там) се опасяваха за втори епизод на варненската сага. Е, след този категоричен резултат, сякаш всички си отдъхнаха…

Лично на мен обаче нещо ми загорча от цялата тази сладникава развръзка. За какво иде реч?

На първо място – това е категоричността на резултата. От 30-те избиратели, всичките са гласували за викария на митр. Натанаил еп. Серафим, а 28 от тях също така са подкрепили еп. Григорий, игумен на скандално нашумелия напоследък Троянски манастир. Какво ни показва един такъв резултат? Чисто статистически виждаме, че 28 от избирателите са гласували „анблок“ – за Серафим и Григорий. Тази дума „анблок“ беше използвана и по време на опорочения избор във Варненска епархия. Да припомним, че на вота, който впоследствие Синодът касира, от 30 бюлетини, 13 съдържаха имената на еп. Борис и еп. Игнатий. Тогава (и с право) се констатира, че това е резултат на задкулисие и манипулиране на избора. В Неврокопско обаче бюлетините „анблок“ бяха двойно повече, че и малко отгоре – 28.  Нима това не е задкулисие и манипулация?

И още – на второ място е класиран един неизбираем кандидат в лицето на еп. Григорий. Нямам наблюдения върху неговата личност, не искам и да го съдя, но фактът, че под носа му са се случвали гей-оргии, а той не е предприел нищо по този въпрос, достатъчно компрометира неговата кандидатура. Синодалните архиереи не биха си вкарали никога такъв автогол да подкрепят игумена на Троянския манастир. Направят ли го, ще бъдат разкъсани от обществото и от медиите, а и ми се струва, че те доста добре осъзнават това. Така отново стигаме до ситуацията, срещу която толкова много се изговори около изборите във Варна, че дефакто отново имаме една неизбираема кандидатура. Следователно вотът отново е предрешен.

Ако потърсим причината за тази манипулация на Неврокопските избори, тя е ясна. Покойният дядо Натанаил на последния вот за епархийски избиратели не е мирясал, докато неговите хора не бъдат класирани. Това се знае от всички и надали някой ще може да го отрече. Написаните от свещеници в Сандански протестни жалби за провеждането на въпросните избори до архиерейския наместник, така и не са стигнали до по-високо ниво. За да стигнем до днешната ситуация, където ставаме свидетели отново на опорочаване и манипулиране на вота, защото чистите факти говорят за това.

С това ни най-малко не се съмнявам в достойнството на еп. Серафим, когото не познавам лично, за него съм чувал само добри и положителни отзиви. Не искам да нараня и чувствата на вярващите от Неврокопска епархия, защото е очевидно, че те се радват за настъпилата развръзка. Но понеже думите „морал“ и „чистота“ в БПЦ станаха модерни напоследък, защо като сме казали „А“, да не кажем и „Б“ ? Защото според гореспоменатите критерии дори и касираните избори във Варна бяха по-морални и прозрачни, колкото и абсурдно да звучи това. С този си коментар категорично не подкрепям действията на митр. Дометиан и поразиите му, които натвори за краткото си наместничество. Но притеснителното в случая, че църковната общественост мълчи и си затваря очите пред една явна манипулация. За какви оздравителни процеси в Църквата може да става дума при това положение?

Advertisements

56 Comments on За изборите в Неврокопска епархия

  1. Живко // 15/01/2014 в 12:56 //

    Споделям притеснението, че има гласуване анблок. Същевременно, едва ли това са кандидатите на Дометиан, който имаше за какво да бъде упрекван, докато за Борис се говореше, че е вършеел из Варненско да си подковава кандидатурата с благословията на организиращия изборите там. Друг аргумент е, че местните хора обичаха дядо Натанаил и е нормално избраните кандидати да са измежду неговите духовни чада, а доколкото четох и двамата посочени кандидати са именно такива. Не познавам кандидатите, познавах покойния дядо Натанаил, Бог да го прости, и го уважавах. Фактите около гей-скандалите не познавам също, но едва ли еп. Григорий е бил организатор или участник в нередностите.

  2. Венцислав Сотиров // 15/01/2014 в 13:06 //

    Г-н Димитров,изключително слаб коментар!
    Главното – грешно се смята,че епископ Григорий е неизбираем!Той е не само достоен Божий служител,а и има необходимите качества за успешен владика на епархията ни.Добре е да правите по-задълбочени справки преди да окачествявате когото и да било,та камо ли един евентуален бъдещ митрополит.Относно гей скандала с Кирил епископ Григорий е направил всичко,което е в правомощията му на игумен на манастира – „Беше уведомен манастирският събор, бе разговаряно с братството на манастира. Изпратих докладна записка до Светия синод и на негово заседание бе взето решение йеромонах Кирил да бъде аргосан – т.е. да му бъде наложена забрана от всякакъв вид богослужение. Светият синод е назначил комисия, която да проучи по-подробно случая и те ще имат последната дума за съдбата на Кирил“ (повече тук http://www.vsekiden.com/144315)
    Ако може да се определи някой за неизбираем то това е епископ Серафим и то точно заради манипулациите месец преди изборите,че ще е той митрополит, защото изборите са предрешени.Ако Светия Синод избере епископ Серафим ще бъде обвинен в задкулисие – това съвсем съзнателно подготвиха „протестиращите“ свещеници.Даже ще се обзаложа че и Вие ще го напишете.Просто защото за да сме интересни трябва непременно да търсим задкулисието…
    Двамата епископи са избрани не заради задкулисие а разумно.Дори и по метода на изключването да работите,помислете и изберете ВИЕ да ви видя до какъв извод ще стигнете.Разумен анализ на листата на епископите говори това – изборът на Серафим и Григорий е идеален.Слава на Бога!
    Г-н Димитров,дайте безспорните си доказателства за манипулирането на изборите за епархийски изборатели!Тези дето се знаели от всички и никой не може да отрече.Смешно!
    Вие наясно ли сте,че е имало нови избори, за да се изпълни Устава на БПЦ,според който трябва да се изберат 6 човека,като за всеки един гласуват 50+1%.Логично е,че това няма как да стане от едно гласуване и се налагат още и още докато се изберат 3+3 избиратели с 50+1% от гласовете.Трябва да се има предвид Чл. 108. от Устава на БПЦ, който казва:
    (1) Събранието избира от съставения списък с тайно гласоподаване трима клирици и трима миряни за епархийски избиратели.
    (2) За избрани се обявяват получилите повече от половината от гласовете на присъстващите делегати.
    (3) Когато при първото гласуване не бъдат избрани епархийски избиратели, гласуването се повтаря, докато бъдат избрани 3 клирици и 3 миряни за епархийски избиратели
    Странно е, че тези можещи да изразяват позиция свещеници не са вдигнали шум из медиите веднага след изборите, а го правят девет месеца след това. Без входящ номер на жалба, без копие на писмото до Светия Синод, без дума из медиите са се оставили тогава. Оправданието им, че мълчаливо просто са чакали отговор на жалбата си, е смешно на фона на изявите им и откритите заплахи към Св. Синод, докато чакаха отговора му за изборите за митрополит сега.
    Поп Владко знае да реве из медиите.Прави го от много години.ЗАЩО не е оревал орталъка за манипулирани избори тогава? Ясно е защо-недоволството му е зададено за задачка сега.
    МИСЛЕТЕ!

  3. Иво // 15/01/2014 в 13:45 //

    Г-н Димитров,

    Кои две кандидатури са подходящи според Вас, за да нямаме „анблок“ ситуация? Тези двама епископи са „отраснали духовно“ в тази епархия и по-подходящи от тях за този пост не се виждат в листата, според мен.

    „С това ни най-малко не се съмнявам в достойнството на еп. Серафим, когото не познавам лично, за него съм чувал само добри и положителни отзиви.“ – като Ваш брат в Христа Ви препоръчвам Ви да се запознаете с еп.Серафим. Сигурен съм, че ще мислете по-друг начин…

  4. Отговорих Ви и във фейсбук и щом се налага ще го повторя и тук – 1. най-важното е, че народът е доволен, всъщност това има най-голямо значение, но все пак: 2. думата ми е за самата процедура, никой не може да ме убеди, че при близо 100% идентичност на вота, няма предварителна договорка и задкулисие това, защо еп. Даниил има само 2 гласа при положение, че и той е духовно чедо на дядо Натанаил. 3. има подадена жалба от санданските свещеници (колкото и в черни краски да бъдат описвани) за изборите на епархийски съветници с изходящ номер, която архиерейският наместник не е придвижил на по-високо ниво 4. дядо Григорий може да е прекрасен човек, но медиите и обществото ще вдигнат голяма патардия, а Синодът ако държи на имиджа си няма как да гласува за него.

  5. за вота анблок, отговорих в коментара си до г-н Сотиров.

  6. Венцислав Сотиров // 15/01/2014 в 14:17 //

    КЪДЕ е тази прословута подадена жалба от санданските свещеници?Защо не я публикувате?С експертиза за времето на написването й.
    НЯМА входящ и изходящ номер!
    Без входящ номер на жалба, без копие на писмото до Светия Синод, без дума из медиите са се оставили тогава. Оправданието им, че мълчаливо просто са чакали отговор на жалбата си, е смешно на фона на изявите им и откритите заплахи към Св. Синод, докато чакаха отговора му за изборите за митрополит сега.
    Поп Владко знае да реве из медиите.Прави го от много години.ЗАЩО не е оревал орталъка за манипулирани избори тогава? Ясно е защо-недоволството му е зададено за задачка сега.

  7. Венцислав Сотиров // 15/01/2014 в 14:20 //

    Медиите ще вдигнат голяма патардия срещу епископ Григорий,ако това бъде изгодно на някого.Много добре знаете как работят медиите днес с отстрелванията.
    Няма абсолютно никаква причина името на епископ Григорий да бъде нарочно опетнявано от скандала с Кирил и приятелчето му.Еписко Григорий е направил всичко според правомощията си.Нататък решенията са на Св.Синод.Не злоупотребявайте с това моля.

  8. Иво // 15/01/2014 в 14:23 //

    1. Крупнишки епископ Инокентий 2. Месемврийски епископ Иаков 3. Тивериополски епископ Тихон 4. Стобийски епископ Наум 5. Велички епископ Сионий 6. Драговитийски епископ Даниил 7. Траянополски епископ Киприан 8. Браницки епископ Григорий 9. Главиницки епископ Йоан 10. Мелнишки епископ Серафим

    Повечето от избирателите дори на са виждали наживо повечето то тези 10 еп. горе и ги познават само по имена. Следователно няма как да гласуват за непознати и компрометирани (част от тях) кандидати.
    Остават тримата от Неврокоп. Не е трудно да предполжим, че дядо Даниил най-вероятно ще е следващият Американски митр. ..та остават еп. Григории и еп.Серафим…не намирам нищо странно и задкулисно, а доста логично.

  9. Иво каза:
    „Не е трудно да предполжим, че дядо Даниил най-вероятно ще е следващият Американски митр. ..та остават еп. Григории и еп.Серафим…не намирам нищо странно и задкулисно, а доста логично.“

    Иво, ако това е вярно, размерът на схемата се увеличава, защото излиза, че Даниил е поръчал да не го избират, за да може да стане Американски владика. Всичко ми е много – много странно…

  10. Аз може би разсъждавам чудато, но кои са най-подходящи в листата, би трябвало да решат избирателите, които епархията е излъчила по законен и уставноизправен начин. Уставът на БПЦ предвижда да се посочи двойката кандидати за митрополит от избирателното тяло в епархията и енориите да посочат, според съвестта си, кой да участва в него. Това трябва да са люде с морален и религиозен авторитет, епархията като общност да ги разпознава като такива, а не хора, които имат „правилното“, според някой властен кръг, мислене. Та, да съм ясен в това, което казвам, кой е „подходящ за поста“ би следвало да решат избирателите по съвест, лична, а не „съвсет“ – която е „просветена“ от мнението на влиятелни в епархията фактори…

  11. Венцислав Сотиров // 15/01/2014 в 15:01 //

    Обичате да търсите под вола теле ли,г-н Димитров?
    Пак Ви казвам – запознайте се подробно с биографиите и дейността на епископите от листата за избори.На тази база аз от сега Ви казвам,че най-подходящи за Американски митрополит са Даниил и Тихон.Но като се има предвид,че Тихон е в основата на появата на архонтите в църквата ни и ред други неща то Даниил определено е достойният за Американски митрополит.няма нужда от схема.Както се наемат работници на базата на CV и опит така е и с епископите.не знам, защо освен техните качества и свойства са ви нужни схеми.Понякога нещата са простички.

  12. Извинете, че тревожа Ваша Осведоменост, г-н Сотиров, със себе си, но бих желал да ви попитам, прекъсвайки разговора ви с г-н Димитров, от каква позиция „опростявате нещата“ и с такава убеденост говорите „кой за къде е подходящ“, оставам с впечатлението, че сте един от онези, които са решили вместо епархията кой е подходящия за наследник на дядо Натанаил…

  13. Уважаеми Иво, мене пък, без да познавам еп. Серафим, започва да ме тревожи тази „приемственост“ точно между него и покойния дядо Натанаил, предвид нещата, които научих за периодичното финасово изтощаване на епархията с цел финасиране на проекти за неработещи „духовно-просветни центрове“, хотели-перачници на пари и митрополитски палати…

  14. Иво // 15/01/2014 в 15:19 //

    Мартин, съгласен съм Венцислав Сотиров, че не трябва да търсим под вола теле.:).
    Знам от досега ми с църковните хора, че в БПЦ-БП все още ИМА и ще ИМА достойни свещенослужители, които, странно или не за повечето хора, не се занимават с работи имащи връзка със „симонията“. И все още се придържат към каноните и заветите на Св.Отци и Учители на Църквата, колкото и да не се харесвана пошеюето от нас. На такива се крепи Цървата и в тях ни е надеждата в битката с богоборците.

  15. Пак съм аз… И пак се извинявам… Но сегашният митрополит на Пловдив със същите шменти-капели относно канони и догмати тръгна – истински войн на ортодоксията, докато не научихме, че понастоящем митрополията е олекнала с много, много милиони… Аман от поборници „по български“ искам да кажа т.е.

  16. Марто, кажи им на тия две маймуни да ми отговарят, моля ти се, бе!! Писна ми да чета „г-н Димитров, г-н Димитров“ постоянно!! Аз не съм ли господин?!

  17. Моля, коментиращите да отговорят и на въпросите на г-н musketar, защото е в интерес на дискусията. 🙂

  18. Иво // 15/01/2014 в 15:33 //

    Уважаеми musketar, едва ли има епархия, митрополит или епископ, известна светска личност, заслужил спортист или герой от войните, за който да не се е писало и/или говорило, че е или крадец, или провокатор, или гей, или крие мръсна тайна, или е лихвар, или е педофил. или е алкохолик, или ходи по жени/мъже, или има 367 любовници, или 367 любовника, или 10 мил. евро в офшорки, или извънбрачно дете, и т.н. мога да изброя доста още. Небива да вярваме на всичко, само защото някои излиза по телевизията, размахва некви документи и говори разни неща. Не, че всичко е лъжа, но трябва да сме по-резервирани и обективни. За всяко нещо си има причина и мотивите са тези, които определят дали едно нещо е добрто или зло.
    Аз например съм чувал, че хотела в Гоцето е купен, защото имало инспирации, че ще се строи джамия там, но това не значи, че е вярно, нали :)…

  19. Иво // 15/01/2014 в 15:38 //

    Марто, кажи musketar да не обижда, моля!

  20. Иво // 15/01/2014 в 15:39 //

    маймуните или…?

  21. това „маймуна“ е наш си жаргон между другото, не е обида.

  22. Много благодаря за отговора… Значи енорийските храмове из епархията са издоени „до смърт“, за да се купи хотел „Неврокоп“ насред Гоце Делчев, губещ, продължаващ да обезкървява финансово епархията с всекидневни разходи, тъй като някой е запланувал да вдига там джамия. И митрополитът, когото сравнихте с „известна светска личност, заслужил спортист или герой от войните“ е всъщност голям родолюбец и стратегически гений, като Котузов, да речем, който е запалил Москва, за да не се чувстват добре сред нея наполеоновите французи. Храмовете из Неврокопска епархия се рушат, не само не им се отпускат пари допълнително от митрополията с цел реставрация, но и наличните им пари се източват, за да няма в Гоце Делчев джамия… Благодаря, не бях поглеждал нещата от този ъгъл. Немея пред стратезите!! Г-н Сотиров ще се опита ли да даде друго обяснение или ще се солидаризира с Иво?

  23. Иво // 15/01/2014 в 15:46 //

    Темата на сегашната дискусия е „За изборите в Неврокопска епархия“, а не „За изборите в Пловдивска епархия“.
    Аз самия съм от Пловдивска епархия, но дядо Николай на мен лично не ми е много „симпатичен“, но въпреки това, има ли доказателства за злоупотребите, за които говорите?

  24. Венцислав Сотиров // 15/01/2014 в 15:49 //

    Един за всички,всички за един!
    Говоря от подобна на позицията на г-н Димитров.Не е същата понеже нямам колонка в тоя сайт и понеже си направих труда да изровя почти цялата налична информация за всеки от кандидатите.както би трябвало да направи добрият блогър или журналист.
    А за мое най-голямо съжаление от покойния Натанаил и чедата му съм толкова далече колкото и Вие.Дай Боже всички да се приближим до тях!

  25. Добре де, ами след като си от Пловдив, как така се изказваш убедено „кой какъв е из Неврокопска епархия“? Познаваш ли, пон комуникирал ли си с отците там, които тъй фриволно охарактеризираш?

  26. Иво // 15/01/2014 в 15:53 //

    Уважаеми musketar, положението с храмовете е едно и също в цялата страна…а колкото до покойния владика, като е бил такъв „злодей“ защо толкова го тачат в епархията (има и изключения, разбира се, няма как). Вие, лично, мисли те ли, че той е бил добър митрополит?

  27. Венцислав Сотиров // 15/01/2014 в 15:55 //

    Мускетаре,в грешка си.иди да ти наточат сабята.
    Ще ти отговоря след около 4 часа,щот са ти много заблужденията и са дълбоки и трябва повече писане.Маймуните сега работят за да станат хора.

  28. Аз не съм бил там, за да видя тачат ли го или не…. А позициите си от медии не осведомявам, особено от такива, които са напътствани от негови лични приятели. Дали е бил „добър митрополит“ не мога да преценявам, няма я нито дистанцията на времето, нито съм църковен историк… Коментирам конкретни негови дела. Едно от тях е създаването на свещеническа секта и финансово обезкървяване на епархията, политика, категорично пагубна, която неговата секта иска да продължи…

  29. Моля, моля, да си имаме уважението, нито съм блогър, нито журналист, просто коментирам случващото се като редови член на БПЦ. Това е моето виждане по въпроса, което естествено не означава, че е задължително правилно.

  30. Иво // 15/01/2014 в 16:01 //

    Уважаеми musketar,

    в църковните среди съм от мноооого години и съм виждал доста неща и доста хора.Чувал съм и съм виждал много лоши неща и много хубави в БПЦ. Познавам доста свещенослужители от различни епархии и само мога да „завиждам „на Неврокопска епархия за кадрите, които създава и,че един от тези монаси – еп.Серафим и еп.Григории ще стане митрополит (дай Боже). попове много, но духовниците са ни малко 🙂

  31. Иво // 15/01/2014 в 16:04 //

    Уважаеми musketar, от къде черпите сведения за неговите дела?

    свещеническа секта – жал ми е за Вас..:)

  32. twoo // 15/01/2014 в 17:19 //

    С лайняни ръце, лице се не мие….

  33. но с лайняни ръце пишеш коментари в блога ми. айде къш, че да не блокирам по ай пи.

  34. Я!! Още една маймуна!

  35. Венцислав Сотиров // 15/01/2014 в 19:50 //

    Аз не се опитвам да дам мнение,маймуно.Аз направо те обявявам за сляп,защото не си виждал направеното от Натанаил,а го коментираш.Църквите в Неврокопско не се рушат,а се възстановяват и тепърва ще се възстановяват.Работи се по европейски проекти.
    Откъде се навъдихте все толкова незнаещи а толкова коментиращи да се неначуди човек…

  36. Да, това за европейските проекти го разбрахме, както и че парите на храмовете са инвестирани в хотела, дето ще го „работи офшорката“… Браво, всичко е изчислено… ЕС ще поеме разходите на всички храмове из Неврокопско…. Пари не им трябват.

  37. Аз затова ли чаках 4 часа, бе?! Да ми напишеш тая простотия!!??

  38. Антон Антонов // 15/01/2014 в 22:32 //

    мускетар ли си аз не зная. Но отец Тасков е успял да ти напълни глава с приказки от шарената му торба. Понеже виждам, че имаш връзка с него попитай го защо като Архиерейски наместник в Санданска духовна околия до 1998г. НЕ Е ИЗПЛАЩАЛ заплати на всички свещенослужители от околията, въпреки че пари за заплати са били превеждани от сметката на Неврокопска митропилия към сметката на Архиерейското наместничество в Сандански. Ти драги ми, мускетар, знаеш ли как са живели тогава свещениците без да си получат заплатите в продължение на месеци? И идея си нямаш. Но сега като кон с капаци си се хванал за неговите думи. Това, което ти пиша отговаря на 100 % и отец Тасков го знае и го е страх от новият митрополит, който и да е той. Защото тези неща са доказани и документирани и се пазят. Така че отец Тасков е направил доста злоупотреби докато е бил Архиерейски наместник до 1998г. в Санданска духовна околия.

  39. Антонов, аз пък съм чувал, че до 2002 г. някъде нийде из Неврикопско заплати е нямало…. А сега де…

  40. Впрочем, радвам се, че по изнесените факти нямате възражения… Относно личността на свещ. Владко Тасков обаче сте пълни с „информации“, съжалявам, но ще ви споделя, че не ме интересува сам по себе си Тасков http://le-mousquetaire.blogspot.com/2014/01/blog-post_644.html

  41. Антон Антонов // 16/01/2014 в 00:03 //

    Ти само си чувал, а аз съм виждал как са страдали свещениците от властолюбието на отец Тасков. Възраженията по изнесените факти са в компетенцията на новият митрополит. Нека той да говори

  42. Сигурно, защото си си измил очите по описания вече от тебе начин…

  43. Венцислав Сотиров // 16/01/2014 в 12:09 //

    musketar,за какви изнесени ФАКТИ говориш?
    Има факти и измислици.Дай ми доказателство че жалбите за манипулирани избори са писани преди 9 месеца а не сега. Поп Владко е врял и кипял в междуособиците и няма да се остави без входящ номер.За Ризов пък да не говорим.Така че щом няма входящ номер и няма копия до Синода и до медиите тези писма не ги е имало преди девет месеца веднага след изборите.Тези писма са писани сега и точно затова се публикуват сега а не тогава.

  44. Описаните в писмата факти се потвърждават не само устно от свещеник Владко Тасков, но и от Ризов, Менчев, както и от миряни от Неврокоп, свързали се с мене. Пак повтарям – отсъствието на подписите в протоколите е само по себе си показателно, писмата са отделно. Само по себе си неподписването прави избора незаконен и трябва да е достатъчно, за да преразгледа митр. Натанаил изборите, даже да няма каквито и да е писмени възражения.

    Имайки факта на неподписването, остава почти без значение кога и дали е внесено възражението, аз съм го сложил в Блога си, за да представя нагледно фактите. От собствен опит пък ти казвам, че в българска митрополия не желае ли секретарят да получиш входящ номер – няма да получиш… Заяждането ти с входящия номер пък е нагло, още повече, че преди изнасянето на писмата ти знаеше, че входящ номер няма…. Откъде ли??

    А искаш ли сега да се върнем на въпроса с х-л „Неврокоп“ – скандалния начин, по който е купен и скандалните планове за експоатирането му оттук-нататък?? Държите ли още с другия тука на версията, че целта е била да не се построи на негово място джамия??

  45. Венцислав Сотиров // 16/01/2014 в 14:56 //

    Елементарно е, „мускетаре“ – знам че писмата са без входящ номер защото си пиша домашното прилежно.Преди да напиша някъде нещо проверявам информацията.Това че ти сега публикуваш изфабрикуваните писма не означава че не се развяват публично от месец.
    Това дето са ти дали да пуснеш копие ли е или оригинал?
    Как писмата са у тях след като са ги подали някъде си?
    Версии за купуването на хотел Неврокоп не може да има. Истината е,че е купен защото е на нереституирана църковна земя на която щеше да се строи ислямски център с джамия.След купуването на хотела и земята от митрополията проекта за джамия беше изнесен за края на града.

  46. И сега няма джамия с ислямски център на центъра на Гоце Делчев, но ще има на края на града, благодарение на това, че митр. Натанаил е вложил 3 000 000 и няколкостотин хиляди лв., за да купи хотел, който са се канили да събарят, защото е нерентабилен… Ти идиот ли си, бе?? Как не те е срам да ми пишеш тия простотии?!!

  47. Венцислав Сотиров // 16/01/2014 в 15:24 //

    Идиот съм (от гръцки – неразбран човек),защото ти не си способен да разбереш истината. Явно си глупак.Дано Господ се смили и те дари с ум и разум!

  48. Дори да намери отнякъде другаде тия пари, ако ги вложи в подобно безумие, в грях срещу Църквата пада… А той ги е събирал от изнемогващите храмови настоятелства…. Казах ли ти, че разсъждаваш сектантски впрочем?

  49. Иво // 16/01/2014 в 17:06 //

    от другия до мускетар:
    аз така и не разбрах какъв ти е проблемът на теб, аджеба? Хотела ли, бъдещия владика ли, това, че не пада сняг ли..?
    кой според теб трябва да бъде следващия митрополит?

    П.С; да запазим добрия тон и да не се обиждаме, а? Да водим един учтив спор предлагам..не е нужно да отиваме в крайности.:)

  50. „Аз съм Проблемът“ (Дж. Кийт Честъртън) и си го създадохте вие, като ме „призовахте“ – нали поискахте всички християни от БПЦ да се намесим?

  51. Иво // 16/01/2014 в 21:05 //

    ..и кой според теб трябва да бъде следващия митрополит?

  52. Когото изберат нормално избрани епархийски избиратели

  53. Иво // 16/01/2014 в 21:21 //

    да приемем, че всичко е както ти би искал – кого биха избрали според теб?…или още по-добре – ако ТИ беше избирател за кого би гласувал?..с имена, конкретно моля.

  54. Защо трябва да ти кажа име? За да ме вплетеш в някои от филмите ви „кой на кого е човек“ и с това чий човек съм, според тебе, да омаловажиш останалото, което казвам ли? В тъпата ти игра на „конспирация“ няма да участвам…. Този, за когото бих гласувал, ако бях неврокопски избирател, го няма в листата. И как досега не вдяна, като Косьо Спиров във фейса и ти, че става дума за нередности не на митрополитските избори, ами на тия за самите епархийски избиратели и не са личностите-кандидати за митрополит, ами за изборните процеси.

  55. Антон Антонов // 16/01/2014 в 22:12 //

    Мили деца, четете Устава на БПЦ-БП преди да коментирате и да правите заключения. Бъдете живи и здрави!!!

  56. Лъчезар Величков // 04/02/2014 в 12:50 //

    Изборите за неврокопски митрополит бяха морални, а за варненски епископ Борис ги направи Орални…..

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: